• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

deloonwerker.bedeloonwerker.be

  • Bemesting
  • Ruwvoer
  • Machines
  • Activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Vakpartners
    • Vredo
  • Abonneren & Meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
  • Terre Fermière (FR)
  • icon

Fendt grote winnaar van DLG-ImageBarometer van 2020

Fendt John Deere 18 maart 2021

Ieder jaar beoordelen Duitse boeren de betrokkenheid en het imago van bedrijven uit de agrarische sector via de DLG-ImageBarometer. In augustus 2020 is het onderzoek gestart en zo werden telefonisch 712 boeren en bedrijfsleiders ondervraagd. Fendt is wederom gezien als het sterkste merk van 2020.

Net als in 2019, behaalde de fabrikant met 59 punten de eerste plaats bij de categorie landbouwmachines. Fendt staat daarmee 8 punten voor op de tweede en derde plaats.

Landbouwtechnologie geeft Fendt de winst

De DLG (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft) omschrijft de resultaten als volgt: “Op het gebied van landbouwtechnologie blijft Fendt voorop, met nog iets hogere scores, terwijl alle achtervolgers terrein hebben verloren, in sommige gevallen aanzienlijk.”

Resultaten DLG-ImageBarometer

De tweede plaats delen John Deere en CLAAS met 41 punten. De eerstgenoemde moest 4 punten in verhouding tot 2019 inleveren. CLAAS zakt zelfs terug met 5 punten. AMAZONE volgt met 50 punten; tot slot sluit LEMKEN de top 5 met 46 punten.

Fendt grote winnaar van DLG-ImageBarometer van 2020

Het merk Horsch eindigt met 38 punten op de zesde plaats, gevolgd door Deutz-Fahr. Kverneland, Krone en ook Pöttinger sluiten de top 10 met allen 34 punten. Bijna iedereen moest punten inleveren in verhouding tot 2019. Alleen Fendt heeft een vooruitgang geboekt.

Hoe kwam de DLG-ImageBarometer tot stand?

DLG heeft wel een aantal aanpassingen gedaan in hun onderzoek. Zo waren er een aantal boeren in augustus die de vragenlijst afnamen op de tractor of maaidorser. Veel fabrikanten geven ook de voorkeur aan een latere onderzoeksperiode om het effect van hun beurscommunicatie direct in de respectievelijke jaarparameters te kunnen terugvinden. 

De vragenlijst en de berekeningswijze van de resultaten bleven ongewijzigd – er kan nog een indexwaarde voor merksterkte van maximaal 100 punten worden behaald.

Bron: DLG

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
ILVO lanceert testopstelling voor machinebouwers op landbouwbeurs Agribex
5 dec

ILVO lanceert testopstelling voor machinebouwers op landbouwbeurs Agribex

Gedragen spaakwielbemesting: Duport lanceert de Liquiliser SW9036/1000
5 dec

Gedragen spaakwielbemester: Duport lanceert de Liquiliser SW9036/1000

Deutz-Fahr breidt 8-serie uit met nieuwe modellen en techniek
4 dec

Deutz-Fahr breidt 8-serie uit met nieuwe modellen en cabine

"Dankzij het wielstel kunnen wij op grotere afstanden oogsten"
4 dec

"Dankzij het wielstel kunnen wij op grotere afstanden oogsten"

Hilaire Van der Haeghe
2 dec

Hilaire Van der Haeghe lanceert CultiWise en PTx Trimble

Toon meer

Speciaal voor jou! Nieuws over fendt

Fendt 939

Fendt 939 Vario Gen7 bij Gubbels

"Niet gekeken naar een ander merk"

“Niet gekeken naar een ander merk”

Fendt 800 Vario Gen5

Fendt onthult Fendt 800 Vario Gen5

Meer loonwerk nieuws:

Maak hier uw keuze:

bemesting

Gewas & ruwvoer

Landbouwmachines

Loonwerk activiteiten

Mechanisatie

Trekkers

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren
deLoonwerker.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Gewas en ruwvoer
  • Landbouwmachines
  • Loonwerk activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Partners
    • Vredo
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
  • Terre Fermière (FR)