Ook in 2024 slaagde John Deere België erin meer landbouwtractoren in te schrijven dan in 2023. Het verliest nip zijn eerste plaats in inschrijvingen tractoren 50 PK+, maar rekening houdend met de nieuwe analysemethodiek van Fedagrim – landbouwtractoren = tractoren >70 pk – behoudt John Deere zijn eerste plaats. En zo is John Deere voor het 3e jaar op rij marktleider in de verkoop van landbouwtractoren.
De originele intentie van de opdeling van Fedragim was immers om de klassieke landbouwtractoren te onderscheiden van de compacttractoren. Door de grens op 70pk te leggen, zal die scheiding nauwkeuriger zijn.
Meeste ingeschreven hakselaars
We mogen dus spreken van een trend die zich doorzet in de markt van landbouwtractoren. In het segment van de zwaardere tractoren, 150 PK +, blijft de voorsprong van John Deere vrij groot ten opzichte van zijn concurrenten in België. Nieuw is dat John Deere in 2024 de eerste plaats van meest ingeschreven hakselaars voor zijn rekening neemt. Een bewijs dat John Deere veel meer is dan een sterk tractoren merk. John Deere, in zijn gekende groen-geel, bestaat ruim een eeuw als specialist in landbouwmachines, maar ook in machines voor het onderhoud van parken, tuinen en bosbouw. Deze stoere tractoren onderscheiden zich van de concurrenten door de ultramoderne machines, een kwalitatieve en hoogstaande afwerking, het uitstekende aftersalesnetwerk, maar bovenal in hun knowhow in de duurzame precisielandbouw.
Precisielandbouw bij John Deere België
“John Deere staat niet alleen voor machines van een topkwaliteit aan een scherpe prijs. Er werd de afgelopen jaren ook zwaar geïnvesteerd in duurzame innovatie op het gebied van precisielandbouw dat door de professionele klanten meer en meer gewaardeerd wordt en ook zijn terugverdieneffect heeft aangetoond. We verkopen al lang niet meer ijzer of kwalitatieve machines.”, zegt Lieven Beyl, group sales & marketing director bij Cofabel. We hebben het afgelopen jaar veel ingezet op het demonstreren van deze technologie wat ook in 2025 zijn vruchten zal afwerpen. Via “De John Deere connected support tools” zoals expert checks en machine monitoring kunnen onze specialisten vanop afstand de machines volgen, monitoren en potentiële mankementen detecteren om zo een optimale werking te garanderen. Via onze technologische oplossingen kunnen we ook machines van andere merken connecteren en kunnen we de data gebruiken om klanten te informeren rond onderhoud en operationele efficiëntie. Dit alles met 1 doel, klantentevredenheid verhogen.
428 ingeschreven landbouwtractoren
In de verkoopstatistieken van 2024 vinden we John Deere op de eerste plaats, goed voor 428 ingeschreven landbouwtractoren. “We zijn zeer verheugd met deze resultaten voor 2024. Het is een welverdiende bekroning van de onvermoeibare inzet van het Cofabel-team en het John Deere dealernetwerk.”, luidt het bij Lieven Beyl.
John Deere draagt zijn wereldwijd imago mee als uiterst competitief merk met een heel sterke klantenbeleving en loyaliteit. In België werken we al jaren aan onze marktpositie door een combinatie van goede producten, een opgeschaald dealernet en kwalitatieve dienstverlening met uitstekende dienst na verkoop.
Bron: Cofabel