• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

deloonwerker.bedeloonwerker.be

  • Bemesting
  • Ruwvoer
  • Machines
  • Activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Vakpartners
    • Vredo
  • Abonneren & Meer
    • Trekker van de Week
    • Nieuwsbrief
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
  • Terre Fermière (FR)
  • icon

Nieuwe motor en een nieuwe transmissie voor Vervaet Hydro Trike

Akkerbouw Fabrikant Featured Mecanoflash Mecanoflash Nieuwsbrief Veehouderij Werktuigen Zelfrijders 2 april 2019

Voor productiejaar 2020 heeft Vervaet de Trikes verder door ontwikkeld op het gebied van aandrijving en motorisatie.  Een nieuwe motor en een nieuwe transmissie worden standaard. In zowel de Hydro Trike als de Hydro Trike XL komt de nieuwe DAF MX390 met 530 PK(Euro 6). De echte binnenkomer van Vervaet is de nieuwe, eigen ontwikkelde, traploze transmissie: VSG-drive. Na twee jaar testen in het veld wordt deze standaard op de nieuwe Hydro Trikes.

De nieuwe DAF motor geeft een verlaagde uitstoot van roetdeeltjes en stikstofoxiden en voldoet daarmee weer aan de nieuwste emissie-normen. Belangrijker dan dat is het maximale koppel dat beschikbaar is bij een lager toerental. Dit heeft een brandstofbesparing tot wel 10 % als gevolg ten opzichte van de huidige motoren.

De nieuwe transmissie is een traploos automatisch schakelende bak met twee hydromotoren. Het voorwiel blijft traploos hydraulisch aangedreven. Na gedegen onderzoek zag Vervaet alleen op deze manier een mogelijkheid om de machine gegarandeerd vanaf stilstand optimale kracht op alle drie de wielen tegelijk te geven. Een combinatie van puur mechanisch met puur hydraulisch heeft in het verleden meermaals onvoldoende werkend gebleken in het veld. Daarnaast wil Vervaet haar lage kostprijs en duurzaamheid kunnen blijven garanderen. De VSG-drive maakt het mogelijk om met slechts 1200 motortoeren een snelheid van 40km/h op de weg te bereiken.

De combinatie van de nieuwe motor en de VSG-Drive geven in recente tests overtuigende resultaten op krachtmetingen en brandstofbesparing.

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Optum in een ruimere jas
17 dec

Optum in een ruimere jas

Bodemverdichting aanpakken vraagt om visie én durven
16 dec

Bodemverdichting aanpakken vraagt om visie én durven

We reden mee met de vernieuwde New Holland T7 SWB-serie
16 dec

We reden mee met de vernieuwde New Holland T7 SWB-serie

Volvo FH electric
15 dec

Volvo FH Electric 4x2 vrachtwagens

Trackpointer
15 dec

Trackpointer gps-tracking zonder abonnement

Toon meer

Speciaal voor jou! Nieuws over

Optum in een ruimere jas

Optum in een ruimere jas

Bodemverdichting aanpakken vraagt om visie én durven

Bodemverdichting aanpakken vraagt om visie én durven

We reden mee met de vernieuwde New Holland T7 SWB-serie

We reden mee met de vernieuwde New Holland T7 SWB-serie

Meer loonwerk nieuws:

Maak hier uw keuze:

bemesting

Gewas & ruwvoer

Landbouwmachines

Loonwerk activiteiten

Mechanisatie

Trekkers

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren
deLoonwerker.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Gewas en ruwvoer
  • Landbouwmachines
  • Loonwerk activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Partners
    • Vredo
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Trekker van de Week
    • Nieuwsbrief
    • Adverteren
    • Contact
  • Terre Fermière (FR)