• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

deloonwerker.bedeloonwerker.be

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Ruwvoer
  • Landbouwmachines
  • Loonwerk activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Partners
    • Corteva
    • HELLA
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Herabonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
  • FR
  • icon

Vervaet QUAD: Nieuw principe, dezelfde kwaliteit

bemesting Premiere Zelfrijders 7 februari 2021

Vervaet is uitgegroeid tot marktleider van zelfrijders in Europa. De producent kan dus niet achterblijven met een nieuwe, zelfrijdende mesttank. Daarom introduceert Vervaet nu de nieuwe Vervaet Quad 550, een aanvulling op de Trike en de Trike XL.

Populariteit van zelfrijders

De Europese markt voor drijfmestaanwending professionaliseert in een sneller tempo dan voorheen en drijfmestaanwending wordt steeds vaker uitgevoerd met zelfrijdende mesttanks. Zowel door boeren als door loonwerkers, met elk een eigen kijk op mestverwerking en een eigen voorkeur voor voertuigconcepten en rijstrategieën in verschillende gewassen. Bovendien versnelt wet- en regelgeving in sommige landen de opkomst van mestinjectie en mede daardoor de interesse in zelfrijders.

Vervaet Quad

De nieuwe Quad is ontwikkeld volgens het ‘Vervaet DNA’, wat hoge kwaliteit, moderne techniek en comfort betekent. De machine is onderhoudsvriendelijk en ook nog eens mooi om te zien.

Vervaet heeft naar eigen zeggen het beste van de huidige techniek verbeterd en samengebracht in de nieuwe zelfrijder. Een motor van 550 pk, 2650 Nm koppel en een traploze rijaandrijving met tot 280.000 Newton levert de Quad een titel als sterkste zelfrijder. De ruime bandenkeuze maakt de machine geschikt voor elk gewas.

Vervaet Quad: Zelfrijder voor iedereen
De Vervaet Quad 550, naast de Trike en de Trike XL.

Vervaet DNA

De Vervaet Quad mag dan nieuw zijn, hij is doorspekt met Vervaet DNA: innovatieve betrouwbare techniek, die niet onnodig gecompliceerd is en door iedere monteur eenvoudig en kostenefficiënt onderhouden kan worden. In de cabine vindt je een zeer overzichtelijk interieur. De arm-console is modern en heeft een ergonomisch vorm. De bediening is intuïtief en voor iedere chauffeur snel te doorgronden.

Sterk, maar niet te zwaar

Dat is steeds de uitdaging. De Quad heeft een vernuft wespentaille frame dat ruimte bied voor alle mogelijke bandenmaten zonder daarbij de breedte van 3 meter te overschrijden. Volgens de berekeningen ligt het gewicht in de buurt van de 20 ton, wat in deze klasse een goede prestatie genoemd mag worden.

Wendbaarheid is enorm belangrijk voor een handige zelfrijder. De OMSI assen kunnen met de meeste banden keuzes hun volledige stuuruitslag benutten, waarbij de draaicirkel beperkt blijft tot 8,30 meter inwendig. Ook weer een keurige waarde.

Doordachte aandrijving van Vervaet en Volvo

Samen met Vervaet’s nieuwe motorenleverancier Volvo Penta, is er een koelconcept ontwikkeld. Dit concept levert een capaciteit die berekend is op buitentemperaturen hoger dan 45°C, en een volle belasting van motor en aandrijflijn. De zelfrijder heeft z’n radiateur aan de voorzijde en die is daardoor ongevoelig voor stof, gewasresten en andere vervuiling.

Een andere reden om voor de Volvo Penta 13 liter zescilinder motor met 550 pk te kiezen; is dat deze motor een ongeëvenaard koppel van 2.650 Nm bij 1.200 motortoeren biedt. Daardoor is rijden met een laag toerental vanzelfsprekend en is het brandstofverbruik zeer laag. De motor voldoet wereldwijd aan de strengste emissienormen. Samen met het wereldwijde servicenetwerk, is dat één van de belangrijkste redenen voor Vervaet om Volvo te kiezen.

Ook de nieuwe transmissie scoort op servicevriendelijkheid. De transmissie is in eigen huis ontwikkeld en is voorzien van twee verdeelaandrijvingen. Daarmee is een aandrijving ontwikkeld die waarbij geen frictie bestaat tussen voor- en achteras. In deze verdeelaandrijvingen zitten koppelingen waardoor je vermogen snel bij en af kunnen schakelen. De vier 280cc motoren kunnen indien nodig kostengunstig en snel vervangen worden. Hiermee levert de aandrijflijn reeds vanuit stilstand een enorm koppel wat aanhoudt in het hele snelheidstraject waarin wordt gewerkt.

Ook kunnen de assen links/rechts en voor/achter sperren. Hierdoor zal de machine zich, indien nodig, ook door de moeilijkste en natste plekken worstelen.

Een mestsysteem voor iedereen

Achter de radiateur, ook typisch Vervaet, is ruimte voor het mestsysteem met naar keuze een 9.000 l/min Vogelsang of Börger pomp, of het Super-Load alternatief met 10” leidingwerk en een 12.000 l/min pomp (met Borger pomp zelfs 13.500 l/min!). Na de pomp volgt de Vervaet cycloonsnijinrichting of, als optie, voor de pomp een Vogelsang snijkast met turbovuller.

Met een goede zuigarm valt of staat het snel en effectief vullen van de tank van de Quad. Dankzij een slimme en duurzame draaikransconstructie zijn we erin geslaagd om alle mogelijke laadsystemen te verenigen in slechts één type zuigarm. Een zuigarm die tijdens wegtransport bovendien geen zicht opzij wegneemt en RDW en TÜV-goedgekeurd is. Hiermee loopt Vervaet voorop wat betreft wetgeving, registratie en kentekenen in heel Europa.

De beste in elk (rij)gewas

Een breed scala aan bandenmaten waaronder 900/60 R38, 900/60 R42, 1000/55 R32, 1050/50 R32, 1250/50 R32 en de nieuwste Mitas 1000/65 R32 alsook dubbele montage 480/80R42. Met nagenoeg alle bandenmaten blijft de Quad binnen de 3,0 m transportbreedte.

Een optimale en comfortabele werkomgeving

Een professionele zelfrijdende mestverwerker is niets zonder een professionele chauffeur die comfortabel lange dagen kan maken zonder al te vermoeid te raken. Daarom is de nieuwe Quad dan ook voorzien van de modernste en luchtgeveerde cabine. De bediening van de gehele machine is binnen handbereik door middel van een nieuwe rijhendel (of een optioneel voetpedaal) en de nieuwe touchscreen-terminal.

En nog een laatste kenmerk van het Vervaet DNA: Kijk tijdens het bemesten maar eens over je schouder om te zien hoe (uniek) goed het (over)zicht op de bemester is door de schuin weglopende tank!

Design

Een grote zelfrijder is meestal een visitekaartje voor de eigenaar van de machine. Daarom heeft Vervaet wederom gekozen voor Steketee design. Arjan Steketee is erin geslaagd om weer een prachtig ontwerp te tekenen wat perfect past in de familie stijl. Een krachtig, snel en vloeiende lijnenspel is het resultaat.

Uiteraard mag het mooie ontwerp niet in de weg staan voor het periodieke onderhoud. Nauwlettend hebben onze engineers meegekeken om erop toe te zien dat de toegankelijkheid voor onderhoud en reparatie goed is.

Bron: Vervaet

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Develon
31 mrt

Doosan wordt Develon

beheerovereenkomsten
30 mrt

Vlaamse regering keurt invulling VLM-beheerovereenkomsten principieel goed

Mechanische onkruidbestrijding
30 mrt

Mechanische onkruidbestrijding: maak een plan

bedieningsterminal
29 mrt

Amazone introduceert nieuwe bedieningsterminal AmaSpread 2

Demo MF
28 mrt

MF Field Demo op vier locaties

Toon meer

Speciaal voor jou! Nieuws over

Develon

Doosan wordt Develon

beheerovereenkomsten

Vlaamse regering keurt invulling VLM-beheerovereenkomsten principieel goed

Mechanische onkruidbestrijding

Mechanische onkruidbestrijding: maak een plan

Meer loonwerk nieuws:

Maak hier uw keuze:

bemesting

Gewas & ruwvoer

Landbouwmachines

Loonwerk activiteiten

Mechanisatie

Trekkers

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Corteva vakpartner BE
kws vakpartner BE

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
deLoonwerker.nl

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Gewas en ruwvoer
  • Landbouwmachines
  • Loonwerk activiteiten
  • Mechanisatie
  • Trekkers
  • Partners
    • Corteva
    • HELLA
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Herabonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
  • FR
Deloonwerker maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe gebruikers om gaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over het aantal bezoekers, het bouncepercentage etc.

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Opslaan en accepteren