Het Unimog-gamma, dat bestaat uit tien modellen van de U 219 tot de U 535, is zowel een professionele werktuigdrager als een transportexpert. Met vier bevestigingspunten voor aanbouwdelen en gereedschap (voor, achter, boven en onder), aftakassen voor en achter en krachtige hydrauliek, is de Unimog ontworpen voor opdrachten die beroep doen op specifieke werktuigen. Bovendien garanderen zuinige Euro VI E motoren, een hoog laadvermogen en transportsnelheid een hogere productiviteit. Bedrijven zien zich immers met steeds grotere uitdagingen geconfronteerd.
Unimogs zijn uitgerust met efficiënte en zeer krachtige Mercedes-Benz Euro VI E motoren met een laag brandstofverbruik en tot negentig procent lagere emissies dankzij Euro VI-technologie. Verkrijgbaar van 190 tot 350 pk en van 900 tot 1.400 Nm, afhankelijk van het model. Aangezien het een permanent 4×4-voertuig is, heeft hij drie differentiëlen (voor, achter en midden) die onafhankelijk van elkaar tijdens het rijden kunnen worden geactiveerd. Zowel de voor- als achterdifferentiëlen zijn geïntegreerd in de portaalassen. Deze assen zijn één van de belangrijkste kenmerken van de Unimog, waardoor hij een grote bodemvrijheid tot veertig centimeter heeft.
De ingenieurs van Mercedes-Benz hebben hard gewerkt om vandaag een Unimog aan te kunnen bieden die negentig kilometer per uur haalt met Europese homologatie als landbouwtrekker met een COC T1b. Dit is een echte innovatie in de sector, vandaar de selectie van de Unimog in de Mecanic-show van de volgende editie van de Libramont-beurs.
Bron: Unimog Belgium